PRZEDSZKOLAKI POGRAMUJĄ
VIII edycja ogólnopolskiego programu "Uczymy dzieci programować"

Zadanie 21 (28.01.2022 r.)

Dzieci miały ułożyć obrazek z puzzli, następnie miały dopasować dzieci do ich cieni.

Zadanie 20 (26.01.2022 r.)

Dzieci miały pokolorować według podanego kodu, następnie tak ułożyć serca, aby ani pionowo ani poziomo w żadnym rzędzie kolor się nie powtórzył.

Zadanie 19 (18.01.2022 r.)

Dzieci miały za pomocą kubków plasitkowych zbudować konstrukcję wyglądem przypominającą igloo. Następnie miały wykonać pracę gdzie łączyły się dwie cechy: wielkość i kształt.

Zadanie 18 (17.01.2022 r.)

Dzieci miały za zadanie ustawić nazwy miesięcy we właściwej kolejności. Następnie miały dopasować pore roku do danego miesiąca.

Zadanie 17 (14.01.2022 r.)

Dzieci miały za zadanie pokolorować wybrane pola na macie, kierując się podanymi współrzędnymi.

Zadanie 16 (13.01.2022 r.)

Dzieci miały za zadanie słuchając rymowanek i kodu w nich zawartego stworzyć choinkę.

Zadanie 15 (12.01.2022 r.)

Dzieci miały za zadanie za pomocą pisaka ozdobić bombki.

Zadanie 14 (03.01.2022 r.)

Dzieci miały za zadanie poprowadzić Mikołaja w taki sposób aby dotarł do wszystkich domów. Dzieci miały stworzyć kod używając "start", i "koniec" oraz kierunki "idź do przodu", "obróć w prawo","obróć w lewo".

Zadanie 13 (03.12.2021 r.)

Zadanie nr 13 "Zakodowane andrzejki". Należało zapełnić wybranych kolorem pola na kratownicy zgodnie z zasadą, że „0” to puste pole, a „1”, to pole kolorowe. Kolejna aktywność polegała na takim ułożeniu kluczy na kratownicy, żeby spełniały warunek lubię - nie lubię. Jeśli między kluczami jest serce, to znaczy, że te klucze powinny być obok siebie. Jeśli serce jest przekreślone, to znaczy, że te klucze nie mogą stykać się ze sobą.

Zadanie 12 (24.11.2021 r.)

Zadanie polegało na uzupełnieniu planszy obrazkami w taki sposób, żeby ten sam wzór nie powtórzył się w linii pionowej, w linii poziomej oraz małym prostokącie, następnie dzieci miały umieścić ubrania w szafie, kierując się podanymi wskazówkami, na koniec należało podzielić ubrania na te, które wykorzystuje się w zimne dni i te, które zimą nie są potrzebne.

Zadanie 11 (18.11.2021 r.)

Dzieci miały posegregować krążki z grafikami, przypisując je do krążków z odpowiednimi napisami (dawniej i dziś). Następnie miały rozłożyć krążki z dinozaurami w taki sposób, żeby ten sam wzór nie powtórzył się, ani w linii pionowej, ani w linii poziomej.

Zadanie 10 (08.11.2021 r.)

Zadanie polegało na „pokolorowaniu” pól na podstawie podanych koordynatów.

Zadanie 9 (05.11.2021 r.)

Dzieci miały za zadanie uzupełnienić tabelę grafikami, w taki sposób, żeby połączyć dwie cechy: kształt i wielkość. Następnie na slajdzie ułożone były cztery krople. Każda kropla miała inną wielkość. Należało uzupełnić ciąg kropli pozostałymi kroplami w taki sposób, żeby zachować cykliczność wzoru.

Zadanie 8 (28.10.2021 r.)

Dzieci miały za zadanie wykonać dyktando graficzne, polegające na „zakolorowaniu” pola odpowiednią barwą na podstawie podanych koordynatów, następnie miały podzielić grafiki na te, które kojarzą się z pozytywnym wpływem na zdrowie i te, które kojarzą się negatywnie, na koniec była aktywność typu „bystre oczko”. Należało zapamiętać układ obrazków, a następnie wskazać, który z obrazków powinien znaleźć się w miejscu znaku zapytania.

Zadanie 7 (19.10.2021 r.)

Dzieci miały za zadanie ułożyć „obrazkowe sudoku”. Uzupełnić kratownicę obrazkami w taki sposób, żeby ten sam wzór nie powtórzył się ani w linii pionowej, ani w linii poziomej, ani w małym prostokącie. Następnie miały ustawić przetwory na półkach kierując się podanymi wskazówkami.

Zadanie 6 (18.10.2021 r.)

Uczymy dzieci programować Zadanie nr 6- dzieci miały za zadanie zagrać w grzybowe memory i ułożyć odpowiwdnio kubeczki których kolory zależały od tego czy grzyb jest trujący czy jadalny.

Zadanie 5 (01.10.2021 r.)

Dzieci miały na podstawie kodu odczytać powstały wyraz jak również ułożyć dary jesieni według podanego schematu.

Zadanie 4 (29.09.2021 r.)

Dzieci miały odgadnąć który obrazek przedstawia dane miasto. Ponadto stworzyły swoją miejscowość marzeń.

Zadanie 3 (23.09.2021 r.)

Dzieci miały ułożyć elementy w taki sposób aby zachować rytmiczność wzoru. Kolejno miały ułożyć elementy tak, aby ani w pionie ani w poziomie się nie powtarzały

Zadanie 2 (16.09.2021 r.)

Dzieci miały za zadanie ułożyć na podstawie koordynatów wzór, który ma symbolizować zgodną pracę w grupie przez cały rok.

Zadanie 1 (10.09.2021 r.)

Dzieci miały za zadanie ułożyć puzzle. Obrazek, który powstał był punktem wyjścia do rozmowy co może sprawić, aby czuć dużo pozytywnych emocji w przedszkolu.


EDYCJA IX ogólnopolskiego programu
"Uczymy dzieci programować"

Copyright © 2009 by Szkoła Podstawowa w Krawcach
Wszystkie prawa zastrzeżone.